تاریخ انتشار : دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 - 14:47
کد خبر : 405277

یک روز از زندگی راننده تاکسی فرودگاه تهران

یک روز از زندگی راننده تاکسی فرودگاه تهران

فرض کنید بلیط لحظه آخری تهران اهواز را رزرو کرده‌اید و می خواهید هرچه زودتر به فرودگاه برسید در عین حال فرصت رانندگی ندارید و می خواهید آنلاین یک هتل در اهواز پیدا کنید تا بعد از رسیدن محلی برای اقامت داشته باشید.

یک روز از زندگی راننده تاکسی فرودگاه تهران

فرض کنید بلیط لحظه آخری تهران اهواز را رزرو کرده‌اید و می خواهید هرچه زودتر به فرودگاه برسید در عین حال فرصت رانندگی ندارید و می خواهید آنلاین یک هتل در اهواز پیدا کنید تا بعد از رسیدن محلی برای اقامت داشته باشید. رفتن به فرودگاه قبل از سفر و همچنین رسیدن به مقصد هنگام برگشت از سفر در شهر شلوغ و پر ترددی مانند تهران می‌تواند چالش‌های زیادی را بر سر راه شما قرار دهد. رزرو هتل در اهواز فقط چند دقیقه از شما زمان می‌گیرد.

اگر بخواهید با وسیله نقلیه شخصی این کار را انجام دهید ترافیک سنگین شهری ممکن است شما را به موقع به پروازتان نرساند و یا دیروقت بودن ساعت پرواز رانندگی را برای شما مشکل کند. همچنین هزینه پارک خودرو در پارکینگ فرودگاه نیز به هزینه‌هایتان اضافه می‌شود. در این صورت شاید بهترین راهی که به ذهنتان خطور کند گرفتن تاکسی فرودگاه باشد که علاوه بر دسترسی آسان، سفری امن و آرام را برای شما مهیا می‌کند.

 

راننده‌های تاکسی فرودگاه تهران مشکلات و مزایای خاص خود را دارند. ضوابط کاری و درآمد این دسته از رانندگان تاکسی مانند هر خط دیگری بسته به شرایط و تعداد مسافران در روز می‌تواند متغیر باشد. شاید مسافران خارجی و ماشین های مدل بالایی که در این صنف دیده می‌شوند، این شغل را در نظر شما بسیار امن و بی دغدغه نشان دهند اما واقعیت امر همیشه اینگونه نیست و این راننده‌ها نیز با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

 

ساعات کاری

این دسته از رانندگان ساعت کاری مشخصی ندارند چرا که مسافران شبانه‌روزی قصد رفتن و یا برگشت از فرودگاه را دارند. مانند هر خط دیگری، راننده‌های این خط باید در صف به انتظار مسافر بمانند و هر راننده در نوبت خود در هر ساعتی از شبانه روز که باشد باید مسافر خود را راهی مقصد کنند.

همچنین در هنگام برگشت به فرودگاه از اقصی نقاط تهران می‌توانند مسافران فرودگاهی را سوار کنند و پس از رسیدن به فرودگاه دوباره در صف به انتظار نوبتشان بمانند. ساعت کاری یک راننده تاکسی فرودگاه در شهری مانند تهران با توجه به تعداد تاکسی ها و مسافران در طول شبانه روز تعریف می‌شود که معولا بین ۸ تا ۱۰ ساعت است.

تاکسی 2

شرایط کاری

همانطور که می‌دانید تاکسی‌های فرودگاه خودروهایی لوکس و گرانقیمت هستند که بر اساس استانداردهای جهانی انتخاب می‌شوند. طبیعی است که رانندگان این خط علاوه بر فراگیری آداب برخورد با مسافران، باید رانندگی با این خوردروها را  آموزش ببینند و تجربه کافی کسب کنند تا رفاه حال و امنیت هر چه بیشتر مسافران را تامین کنند.

رانندگان این خط باید حداقل مدرک دیپلم داشته باشند همچنین ثبت نام برای گرفتن خودرو نیز قوانین و شرایط خاص خود را دارد که رانندگان موظف اند برای اشتغال به این شغل به آن عمل کنند. همچنین این تاکسی‌ها فقط ۸ ساعت از شبانه‌روز حق تردد در شهر دارند و در صورت بیشتر شدن این مدت جریمه خواهند شد.

مزایا

یکی از جذابیت‌های این شغل برخورد با مسافران خارجی یا داخلی است که از فرهنگ‌ها، ملیت‌ها و نژاد‌های مختلفی هستند. هر کدام از این مسافران از جاهای دور و نزدیک دنیا با راننده  تاکسی ساعاتی هم کلام می‌شوند. معاشرت با این افراد ‌می‌تواند رنگ و بویی به شغل ماشینی و سخت راننده بودن دهد.

همچنین گاهی اوقات این مسافران دستمزد و انعام‌های خوبی برای راننده‌های تاکسی این خط در نظر می‌گیرند. می‌توان گفت راننده تاکسی فرودگاه بودن نظم و کلاس بیشتری نسبت به بقیه خط ها دارد زیرا که یک راننده هموارهبا ظاهری آراسته و خودرویی لوکس و سالم و بازبینی شده در حال رانندگی است که امنیت از هر لحاظ در آن برقرار است.

همچنین همه افراد مشغول در این صنف موظف به رعایت قوانین مخصوص مسافربری و آداب معاشرت هستند. رانندگان تاکسی فرودگاه‌های تهران مکانی خوب برای استراحت و انتظار برای سرویس بعدی خود دارند. همچنین امکان رزرو آنلاین این تاکسی‌ها در سطح شهر،  انعطاف خوبی به این شغل داده است.

تاکسی 3

معایب

همانقدر که معاشرت با افراد گوناگون از مکان‌ها و فرهنگ‌های مختلف جذاب و متنوع است، همانقدر هم می‌تواند سخت و چالش برانگیز باشد. ارتباط کلامی و معاشرت با افرادی که ممکن است به یک زبان خارجی همچون عربی، انگلیسی و … صحبت کنند گاهی اوقات دشوار است و مشکلاتی را برای مسافر و راننده به وجود می‌آورد.

از دیگر مشکلات این شغل نبودن ساعت کاری و درآمد مشخص است. گاهی اوقات عواملی مثل تغییر فصول یا مشکلات مسافرتی و گردشگری باعث کم شدن تعداد مسافران و به دنبال آن پایین آمدن درآمد می‌شود. برای مثال در دوران همه گیری بیماری کووید ۱۹ و لغو شدن سفرها، این شغل یکی از شغل‌هایی بود که خسارات زیادی دید. انتظار برای نوبت در صف های طولانی تاکسی، نبودن مسافر، و تحمل هر روزه شلوغی و ترافیک و آلودگی از دیگر مشکلات اصلی این شغل است.

هنگامی که برای سفر بعدی خود در یکی از این تاکسی‌ها نشسته اید شاید دانستن این اطلاعات بتواند به شما کمک کند تا از زاویه دیگری به این شغل نگاه کنید و لحظات بهتری با افراد تلاشگر مشغول در این حرفه داشته باشید.

 

پایان رپورتاژ /

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.