تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1401 - 15:05
کد خبر : 440398

چرا پژو ۲۰۶ نباید دست کم گرفته شود؟

چرا پژو ۲۰۶ نباید دست کم گرفته شود؟

پژو ۲۰۶ نسبت به سایر خودروهای فرانسوی قابل اعتمادتر بود و در نسخه‌های متنوعی تولید شد اما آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفت. در ادامه به دلایل این موضوع می‌پردازیم.

پژو ۲۰۶ نسبت به سایر خودروهای فرانسوی قابل اعتمادتر بود و در نسخه‌های متنوعی تولید شد اما آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفت. در ادامه به دلایل این موضوع می‌پردازیم.

اگر کاری وجود داشته باشد که شرکت پژو همیشه در انجام آن خوب بوده باشد، تولید خودروهای کوچک فوق العاده است. قطعات جلوبندی پژو ۲۰۶ ,از کیفیت مناسبی برخوردار هستند و این خودرو که در دهه ۱۹۸۰ عرضه شد، کوچک، ارزان، کاربردی، و گزینه خوبی برای رانندگی بود. ۲۰۵ برای مدتی در دسترس بود، اما پژو متوجه شد که بخش سوپرمینی (ساب کامپکت) در اروپا رو به افول است. آن‌ها برای پروژه بعدی خود، سوپرمینی را به دو مدل مختلف تقسیم کردند.

یکی از آن‌ها ۱۰۶ بود که کوچک‌تر بود، در حالی که خودروی بزرگ‌تر ۲۰۶ بود. ۲۰۶ بدون شک پژو قابل تاملی است. با فروش بیش از ۸ میلیون دستگاه، به راحتی می‌توان دلیل آن را فهمید. با وجود این، ۲۰۶ هنوز تا حدودی دست کم گرفته شده است، اما نباید اینطور باشد. در ادامه به دلیل این موضوع می‌پردازیم.

۱. قابل اعتماد است! 

همه دوست دارند ماشین‌های فرانسوی را خراب کنند و همه دوست دارند بگویند که آن‌ها غیرقابل اعتماد هستند. برخی حتی تا آنجا پیش می‌روند که آن‌ها را “سطل زباله” خطاب می‌کنند. در حالی که در بسیاری از موارد این موضوع صادق است، اما ۲۰۶ خودرویی است که از این قاعده مستثنی است.

بدیهی است که شما انتظار قابلیت‌هایی را که مثلاً در تویوتا دارید، نباید از ۲۰۶ انتظار داشته باشید اما، برای یک خودروی فرانسوی، و مخصوصاً خودرویی متعلق به اواخر دهه ۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰، ۲۰۶ قوی تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

۲. رانندگی لذت بخشی دارد! 

در حالی که این خودرو فورد فیستا یا مزدا ۳ نیست، اما قطعاً می‌تواند در جاده‌های پر پیچ و خم خود را حفظ کند. پژو همیشه به خاطر تزریق قدرت پویا به خودروهای کوچکش معروف بود و ۲۰۶ نیز از این قاعده مستثنی نیست.

ابعاد کوچک ۲۰۶ باعث می‌شود شتاب خوبی داشته باشد و به راحتی کنترل شود. حتی در مدل پایه‌اش نیز  می‌تواند رانندگی لذت‌بخشی ارائه کند اما اگر می‌خواهید لذت واقعی رانندگی را تجربه کنید باید نسخه‌های جدیدتر آن را امتحان کنید.

۳. مدل استیشن واگن نیز دارد

در حالی که ۲۰۶ معمولی به طرز شگفت‌آوری به عنوان یک خودروی کوچک جادار بود (در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد)، برخی از خریداران فضای کمی بیشتر را درخواست کردند. اینجاست که ۲۰۶ واگن وارد بازی می‌شود.

SW در این مورد مخفف “Space Wagon” است. بله واقعا. علاوه بر افزایش طول و فضای داخلی، ۲۰۶ SW دستگیره‌های درهای عقب خود را بدون هیچ دلیل موجهی به ستون‌ها منتقل کرد، اما حداقل به نظر جالب می‌رسد. در جاهای دیگر، ۲۰۶  SW 11 فوت مکعب فضای بار را در مقایسه با ۸.۶ در مدل استاندارد ارائه می‌کرد.

۴. مدل کانورتیبل دارد! 

۲۰۶ تقریباً در زمانی فروخته می‌شد که نسخه‌های کانورتیبل خودروهای ارزان قیمت در اروپا بسیار محبوب بودند. رنو مگان سی سی داشت، اوپل تیگرا و آسترا تویین تاپ داشت و خود پژو ۲۰۶ سی سی و همچنین ۳۰۷ سی سی بزرگ‌تر داشت.

۲۰۶CC اساساً هم اندازه تیگرا بود، اما دو صندلی کوچک در عقب وجود داشت. شما هرگز به استفاده از آن‌ها فکر نمی‌کنید، اما آن‌ها آنجا بودند. همچنین سقف فلزی تاشو نسبتاً جالبی داشت و ظاهر ۲۰۶ قطعاً با سقف قابل تبدیل به خوبی کار می‌کرد.

۵. فضای داخلی نسبتا خوبی دارد! 

فضای داخلی خودروها با تکنولوژی پیشرفته‌تر و دیوانه‌کننده‌تر می‌شوند، و گاهی اوقات فراموش می‌کنیم که قبلا فقط دوست داشتیم امکانات اولیه را داشته باشیم و همه چیز به خوبی کار کند. ۲۰۶ نمونه کاملی از این موضوع است. فضای داخلی چندان زیبا نیست، اما بسیار مستحکم است و اکثر مدل‌ها تمام آنچه از چنین خودرویی نیاز دارید را دارند.

اکثر مدل های ۲۰۶ دارای AC دو منطقه ای یا فقط یک سیستم معمولی، شیشه‌های برقی، آینه‌های برقی، قفل برقی، صندلی‌های قابل تنظیم ارتفاع و سایر موارد اولیه بودند. کروز کنترل را می‌توان به روز کرد، اما پیچیده است. در مورد بلوتوث، یک فرستنده ۱۲ ولتی این کار را برای شما انجام می‌دهد.

 

۶. موتور قوی دارد! 

در حالی که گرملین های الکتریکی موجود در ۲۰۶ ممکن است باعث نگرانی باشد، موتورها واقعاً نباید اینطور باشند. در حالی که موتور ۲۰۶ اگر به خوبی نگهداری شود، حرکت خوبی خواهد داشت، اما اگر می‌خواهید هزاران کیلومتر رانندگی بی دغدغه داشته باشید، باید ۲.۰ HDi داشته باشید.

دیزل ۲.۰ HDi به طور گسترده به عنوان بهترین موتور گروه PSA در نظر گرفته می‌شود. مطمئناً ۹۰ اسب بخار زیاد نیست، اما برای این ماشین کوچک کاملاً کافی است. اگر به موتور دیزل علاقه ندارید واحدهای بنزینی باید کافی باشند، هرچند، مطمئن شوید که به آن‌ها رسیدگی شده است.

 

۷. درمقایسه با سایر ماشین‌های کوچک جادار است! 

۲۰۶ یک ماشین بسیار کوچک است که فقط کمی بزرگ تر از مینی کوپر است. با وجود این، فضای شگفت انگیزی در صندلی‌های جلو وجود دارد. با وجود اینکه ۲۰۶ یک خودروی کوچک است، اغلب به عنوان یک خودروی خانوادگی در طول عمر خود استفاده می‌شد، به خصوص نسخه‌های پنج در و SW.

در همین حال، فضای بار، همانطور که قبلا ذکر شد، دارای ۸.۶ فوت مکعب فضای بار است که برای یک خودروی کوچک چندان بد نیست. اگر به فضای اضافی نیاز دارید، همیشه می‌توانید SW verison را تهیه کنید.

 

۸. ظاهر جذابی دارد! 

۲۰۶ زمانی آمد که پژو کم کم از طرح‌های جعبه ای دهه ۸۰ و ۹۰ خود دور شد و با وجود طراحی منحنی، ۲۰۶ یک خودروی کوچک به‌نظر شگفت‌آور است.

۲۰۶ قرار نیست دنیا را به آتش بکشد، اما ماشین کوچک و باحالی است. چراغ‌های جلو جالب به نظر می‌رسند و در نسخه‌های با مشخصات بالاتر، درب سوخت جلوه‌ای فلزی زیبا روی آن دارد.

 

۹. نسبت به سایر خودروهای ایران؛ قیمت مناسب‌تری دارد! 

با توجه به اینکه خودروهای با کیفیت پایین‌تر با قیمت‌های بسیار بالایی فروخته می‌شود؛ به نظر می‌رسد پژو ۲۰۶ با توجه به امکانات آن و مقایسه با سایر گزینه‌های موجود قیمت نسبتا مناسبی دارد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.