تاریخ انتشار : دوشنبه 23 آبان 1401 - 16:10
کد خبر : 658012

مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل فرزند؛ روشی سریع برای مهاجرت

مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل فرزند؛ روشی سریع برای مهاجرت

مهاجرت، یک ماجراجویی تمام عیار به سوی آینده‌ای روشن‌تر است و معمولا ما برای انجام کارهای پیچیده همراهی دیگران را لازم داریم؛ برای همین است که وقتی کوله‌بارمان را برای کوچ به کشور دیگری می‌بندیم، ترجیح می‌دهیم افراد نزدیک زندگیمان را با خود ببریم تا با همراهی یکدیگر، سریع‌تر با شرایط جدید سازگار شده و

مهاجرت، یک ماجراجویی تمام عیار به سوی آینده‌ای روشن‌تر است و معمولا ما برای انجام کارهای پیچیده همراهی دیگران را لازم داریم؛ برای همین است که وقتی کوله‌بارمان را برای کوچ به کشور دیگری می‌بندیم، ترجیح می‌دهیم افراد نزدیک زندگیمان را با خود ببریم تا با همراهی یکدیگر، سریع‌تر با شرایط جدید سازگار شده و شکوفا شویم. هرچه این مقصد دورتر شود، مثلا استرالیا را برای مهاجرت انتخاب کنید، اهمیت این موضوع هم بیشتر می‌شود.

ویزای همراه استرالیا به همین منظور در فرآیند مهاجرت به این کشور تعریف شده است. در این میان یکی از راه‌های اخذ ویزای همراه، اقدام برای ویزای تحصیل فرزندان در استرالیا و ویزای گاردین برای والدین است.

آشنایی با ویزای همراه استرالیا و انواع آن

اگر قصد مهاجرت به استرالیا را داشته باشید، روش‌های مختلفی برای همراهی خانواده با شما وجود دارد ؛ مثلا می‌توانید با ویزای کاری (اگر امتیاز لازم را کسب کرده باشید)، خانواده و فرزندان زیر ۲۳ سالتان را همراه خود به این کشور ببرید. در ویزای سرمایه‌گذاری هم این امکان وجود دارد.

اما یکی از روش‌های مهم برای همراهی اعضای خانواده با شما، دریافت ویزای همراه تحصیلی است. ویزای تحصیلی خود دو نوع است: ویزای تحصیلی دانش‌آموزی و دانشجویی.

بنابراین برای دریافت ویزای همراه استرالیا و مهاجرت به این کشور، می‌توانید ابتدا برای فرزند خود ویزای دانش‌آموزی بگیرید و سپس او را در این کشور همراهی کنید. البته معمولا یکی از والدین امکان همراهی فرزند را خواهد داشت. در ویزای دانشجویی هم می‌توانید فرزند زیر ۱۸ سال و همسرتان را همراه خود به این کشور ببرید.

ویزای گاردین استرالیا و دریافت اقامت از طریق تحصیل فرزند

ویزای گاردین استرالیا، به فردی بالای ۲۱ سالی داده می‌شود (البته بسیاری از مدارس درخواست می‌کنند که همراه حداقل ۲۵ سال داشته باشد) که قرار است از یک دانش‌آموز زیر ۱۸ سال (تنها در موارد خاص بالای ۱۸ سال) در زمان تحصیل، از او مراقبت کند.

رسیدگی به پذیرش از طریق ویزای گاردین نسبتا سریع است؛ چرا که طبق آمار سازمان امور مهاجرت استرالیا، به ۵۰% از درخواست‌ها در کمتر از ۶۸ روز پاسخ داده می‌شود.

در نظر داشته باشید که ویزای گاردین را تنها یکی از والدین می‌تواند بگیرد و لازم است او و فرزندی که به استرالیا می‌آید تمکن مالی کافی داشته باشند. با توجه به پاسخ‌دهی سریع به این ویزا، این روش برای دریافت اقامت از طریق تحصیل فرزند می‌تواند یکی از گزینه‌های مطلوب پیش روی شما باشد.

تفاوت ویزای گاردین استرالیا با ویزای همراه

ویزای گاردین و ویزای همراه استرالیا، هر دو روش‌هایی برای همراهی خانواده با فرد مهاجر هستند. در ویزای گاردین استرالیا مهاجر، دانش‌آموز و همراه او، یکی از والدین خواهد بود. در این نوع ویزا همراه اجازه کار و تحصیل ندارد و ویزای او تا زمانی که فرزند به سن هجده سالگی برسد معتبر است. این را هم در نظر داشته باشید که گاردین (همراه یا قیم فرد در استرالیا) نیازی نیست که حتما والد دانش‌آموز باشد؛ این فرد می‌تواند برادر یا خواهر دانش‌آموز و یا حتی آشنایی (که صلاحیت مراقبت دانش‌آموز را دارد) معرفی شود که مسئولیت مراقبت را می‌پذیرد و با هماهنگی مدرسه و دولت استرالیا تایید می‌شود.

در ویزای همراه دانشجویی استرالیا، با توجه به شرایط اخذ ویزا، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال اجازه همراهی فرد متقاضی را خواهند داشت و همسر تحت قوانین تعریف شده امکان تحصیل یا کار در کشور استرالیا را خواهد داشت. همچنین فرزندان هم می‌توانند به تحصیل خود در این کشور ادامه دهند.

شرایط دریافت ویزای همراه تحصیلی استرالیا

در صورتی که فرد دانش‌آموز یا دانشجو مدت زمان تحصیلش در استرالیا بیش از ۱۲ ماه باشد، می‌تواند طبق توضیحاتی که بالاتر دادیم، همراه داشته باشد. شخص همراه نیز مانند متقاضی اصلی باید تکمن مالی لازم را داشته باشد.

برای دریافت ویزای همراه استرالیا لازم است بیمه درمانی، سند ازدواج، فرم ۹۱۹، رسید پرداخت هزینه درخواست و گواهی سوپیشینه خود و همراه را تهیه کنید؛ اگر فرزند دارید، باید او را در مدرسه استرالیایی ثبت‌نام کرده و گواهی تولد آن‌ها را هم داشته باشید.

اگر همسر فرد دانشجو ویزای همراه تحصیلی بگیرد، در صورتی که دانشجو در مقطع کارشناسی باشد، او می‌تواند به صورت پاره وقت در کشور استرالیا مشغول به کار شود؛ در صورتی هم که دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا باشد، همسر او اجازه کار به صورت تمام وقت را خواهد داشت. در این بین اگر همسر فرد دانشجو موفق شود کاری را پیدا کند که مطابق نظر اداره کار استرالیا امکان دریافت ویزای کاری دارد، می‌تواند نوع ویزای خود را تغییر دهد.

مهاجرت به استرالیا با ویزای گاردین و مزایای آن

اگر قصد دارید فرزند خود را برای تحصیل به استرالیا بفرستید و او را با هزینه معقولی همراهی کنید، ویزای گاردین استرالیا یک انتخاب بسیار مناسب است. همانطور که گفتیم، رسیدگی به درخواست پذیرش این ویزا نسبتا سریع است. با استفاده از این ویزا تا زمان ۱۸ سالگی فرزندتان می‌توانید او را در این کشور همراهی کنید و خود به یادگیری زبان انگلیسی یا هر دوره‌ آموزشی که زیر سه ماه باشد، بپردازید.

در طول مدتی که این ویزا را در اختیار دارید، هرچند بار که خواستید می‌توانید از خاک استرالیا خارج شده و دوباره برگردید (البته باید ترتیبات مراقبت از دانش‌آموز را مهیا کرده باشید یا او را همراه خود ببرید و بازگردانید.)

سریعترین روش دریافت ویزای همراه و گاردین استرالیا را بشناسید

در فرآیند مهاجرت برای پیش بردن فرآیندهای مختلف دو راه کلی وجود دارد؛ یا باید خودتان تک تک مراحل را جلو ببرید یا اینکه از یک موسسه مهاجرتی کمک بگیرید. قبل از تصمیم گرفتن احتمالا از خود می‌پرسید که «کمک گرفتن از یک موسسه مهاجرتی چه مزیتی دارد؟»

در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم:

  • صرفه‌جویی در هزینه: اگر از یک موسسه باتجربه کمک بگیرید، احتمالا در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی زیادی خواهید کرد؛ متخصصان مهاجرت، راه‌های به‌صرفه را می‌شناسند و از هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌کنند. همچین اگر خودتان فرم‌ها را پر کنید، با یک اشتباه کوچک ممکن است لازم باشد مجددا هزینه بررسی را بپردازید، اما یک تیم باتجربه از بروز چنین خطاهایی جلوگیری می‌کند.
  • صرفه‌جویی در زمان: اگر قرار باشد خودتان تحقیق کنید که چه نوع ویزایی برایتان مناسب است، راه اقدام برای آن نوع ویزا را بشناسید و در فرآیندهای تکمیل درخواست، آزمون و خطا کنید، زمان زیادی صرف خواهد شد. اما یک تیم حرفه‌ای، تمام جزئیات موقعیت شما و خانواده‌تان را بررسی می‌کند و بهترین راه اخذ ویزا را برایتان شناسایی خواهد کرد. علاوه بر آن، با تجربه‌ای که در اختیار دارد، سریع‌ترین مسیر پیش بردن کارها را انتخاب کرده و از اتلاف وقتتان جلوگیری می‌کند.
  • احتمال موفقیت بالاتر: یک تیم حرفه‌ای و باتجربه، در جریان صدها پرونده مهاجرتی قرار گرفته، دلایل موفقیت و شکست پرونده‌ها را شناسایی کرده و با اقدامات لازم، از پر کردن دقیق فرم‌ها تا ارتباط گرفتن با مراجع در موقعیت لازم، شانس شما را برای موفقیت بسیار بیشتر می‌کند.

اگر تصمیم بگیرید که با یک موسسه مهاجرتی برای پیش بردن کارها همکاری کنید، احتمالا نام‌های زیاد و بزرگی در این مسیر به گوشتان می‌خورد؛ اما یکی از بهترین موسسه‌های مهاجرتی، مهاجرت پلاس است که سابقه‌ای طولانی در این حوزه دارد و به صورت تخصصی می‌تواند برای مهاجرت به کشورهای کانادا، آمریکا و استرالیا به شما کمک کند. در صورت لزوم می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.