تاریخ انتشار : یکشنبه 1 بهمن 1402 - 12:36
کد خبر : 760620

۰ تا ۱۰۰ “معرفی محله های خوب تهران” با قیمت مناسب در سال ۱۴۰۲

۰ تا ۱۰۰ “معرفی محله های خوب تهران” با قیمت مناسب در سال ۱۴۰۲

وقتی صحبت از محله های خوب تهران با قیمت مناسب می شود، برخی با خود می گویند؛ چطور با این تورم و گرانی، می توان آپارتمان با قیمت مناسب پیدا کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که با وجود افزایش قیمت مسکن همچنان مناطقی در شهر تهران وجود دارند که می توان با

وقتی صحبت از محله های خوب تهران با قیمت مناسب می شود، برخی با خود می گویند؛ چطور با این تورم و گرانی، می توان آپارتمان با قیمت مناسب پیدا کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که با وجود افزایش قیمت مسکن همچنان مناطقی در شهر تهران وجود دارند که می توان با قیمت مناسب تری در آنها زندگی کرد.

البته نباید از این موضوع غافل شد که افرادی که قبلا در مناطق بالاشهر تهران مستاجر بودن، در حال حاضر به نقاط ارزان تر در جنوب شهر و حاشیه شهر تهران مهاجرت کرده اند و آنهایی که قبلا توان خرید خانه در نقاط بالاشهر مانند خرید آپارتمان در آجودانیه را داشتند، اکنون با همان پول ها باید به سراغ خرید آپارتمان در نقاط جنوبی، شرقی، غربی و حاشیه شهر تهران بروند یا اینکه در همان بالاشهر با همان پول خرید خانه، اقدام به اجاره خانه کنند. با این حال این تمام ماجرا نیست و در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر می توان مناطق خوب و ارزان برای خرید خانه پیدا کرد؟ باید بگوییم بله. با وجود گرانی نیز همچنان می توان در برخی از مناطق تهران اقدام به خرید آپارتمان کرد.

در ادامه این مطلب قصد داریم تا به معرفی محله های خوب تهران با قیمت مناسب برای سکونت و یا سرمایه گذاری بپردازیم. محله های ارزان تهران صرفا متعلق به مناطق جنوبی و حتی حاشیه شهر نیست چرا که در مناطق ۲۲ گانه تهران، مناطق خوب و ارزان وجود دارد. هرچند که باید به این موضوع اعتراف کنیم که به نسبت گذشته یافتن مناطق خوب و ارزان تهران برای خرید خانه دشوار شده است. اما با این حال همچنان می توانید برای برخی از محله های تهران با قیمت مناسب اقدام کنید.

اگر قصد خرید، اجاره آپارتمان های مسکونی، اداری ، تجاری، ویلا، سوئیت و…با قیمت مناسب در تهران و حتی در شهرهای مختلف کشور را دارید، بهترین کار استفاده از یک سایت تخصصی و معتبر در زمینه املاک می باشد. خوشبختانه این ابزار در کشور طراحی شده است.  وبسایت و سوپر اپلیکیشن آقای املاک با مدیریت مهندس ایمان خدابخش “مدیرعامل و بنیانگذار آقای املاک” عنوان تخصصی ترین و کامل ترین پلتفرم ملکی در کشور را از آن خود کرده و بر پایه هوش مصنوعی ساخته شده است. این پلتفرم ملکی با طراحی و ابزارهای متنوع و پیشرفته خود، علاوه بر متقاضیان جویای ملک به تمام فعالان صنعت ساختمان خدمات خاص و ویژه ای ارائه می دهد.

برخی از این مناطق تهران را شناسایی و در ادامه معرفی کرده ایم:

محله های قیمت مناسب در جنوب تهران

در رابطه با مبحث مناطق ارزان تهران، اولین منطقه ای که به ذهن شهروندان تهرانی می رسد، جنوب تهران است. جنوب تهران مناطقی از جمله، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ را شامل می شود. محله هایی قدیمی که تهران در گذشته در این مناطق بنا شد و به تدریج به سمت شمال گسترش پیدا کرد. امروزه هر چند امکانات رفاهی در تمام نقاط شهر تهران اعم از مترو و پارک و… تقریبا یکسان است، اما به لحاظ سطح فرهنگی و بافت جمعیتی، بین شمال و جنوب تهران تفاوت های زیادی وجود دارد.

از معروفترین محله های مناطق ۶ گانه جنوب تهران می توان به محله های چهاردانگه، شوش، محله مسعودیه، محله کیانشهر، افسریه، جوادیه، نازی آباد، تختی، یاخچی اباد، یافت آباد، ابوذر، آذری، خلیج فارس، کوی فردوس، شهید رجایی، خانی آباد نو، عبدل آباد، شکوفه، نعمت آباد، اقدسیه، خاوران، جوانمرد قصاب، دولت آباد و… نام برد.

اگر از میان آنها بخواهیم مناطق خوب و ارزان تهران برای خرید آپارتمان را معرفی کنیم، می توانیم به محله های چهاردانگه ،یافت آباد، خاوران، شوش، نازی آباد، شکوفه، عبدل آباد اشاره کنیم. قیمت میانگین خرید خانه در این مناطق نسبت به محله های دیگر پایین تر است.

قیمت آپارتمان در محله یافت آباد جنوبی (منطقه ۱۸ تهران ) در آذر ماه ۱۴۰۲حدودا از متری ۲۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان تا ۴۹,۳۰۰,۰۰۰ تومان می‌باشد.

همچنین قیمت آپارتمان در محلات خاوران و خانی آباد نسبت به محله های دیگری که در ۶ منطقه جنوب تهران نام بردیم، ارزان تر و مناسب تر است. از دیگر مناطق خوب و ارزان جنوب شهر تهران می توان به شهر ری اشاره کرد که بافت قدیمی و اصیل دارد و از امکانات بهداشتی و رفاهی خوبی نیز بهره مند است به ویژه اینکه به اتوبان های مهم و اصلی شهر تهران نیز دسترسی دارد.

محله های قیمت مناسب در شرق تهران

از دیگر مناطق خوب و ارزان شهر تهران، به ویژه برای افرادی که علاقه ای به خرید ملک در جنوب تهران را ندارند، خرید ملک در شرق تهران پیشنهاد می شود.چرا که قیمت متوسط خرید ملک در این منطقه از مناطق شمال و غرب پایین‌تر بوده و جزء مناطق خوب و ارزان تهران به حساب می آید. از جمله مناطق شرق تهران می توان به محله های تهرانپارس، جشنواره، حکیمیه، نارمک، افسریه، پیروزی، رسالت، تهران نو، شمیران نو، ازگل، آهنگ، مجیدیه، سبلان و… اشاره کرد. که از این میان محله های افسریه و پیروزی بهترین گزینه برای خرید آپارتمان به شمار می روند و جزء مناطق ارزان تهران هستند.

قیمت آپارتمان در محله پیروزی (منطقه ۱۳ تهران) در آذر ماه ۱۴۰۲ حدودا از متری ۴۷,۳۰۰,۰۰۰ تومان تا ۸۲,۹۰۰,۰۰۰ تومان می‌باشد.

محله های قیمت مناسب در غرب تهران

غرب تهران از جمله مناطقی است که در اکثر نقاط آن قیمت آپارتمان بالا است. اما این به این معنی نیست که نتوانید در غرب تهران با قیمت ارزان آپارتمانی پیدا کنید. در حقیقت غرب تهران نیز جزء مناطق خوب و ارزان برای خرید آپارتمان به حساب می آید. همچنین اکثر افرادی که قصد خرید آپارتمان در شمال تهران را داشتند، با گرانی و تورم قیمت خانه، تمایل بیشتری به خرید خانه در غرب تهران پیدا کرده اند. چرا که سطح و کیفیت خدمات و امکانات رفاهی و بافت فرهنگی آن به شمال تهران نزدیک تر بوده و تفاوت کمتری وجود دارد.

از جمله مناطق غرب تهران می توان به محله های پونک، شهران، جنت آباد، طرشت، شهر زیبا، سازمان برنامه، مرزداران، باغ فیض، تهرانسر، چیتگر، صادقیه، بلوار فردوس، ستارخان و… اشاره کرد. محله هایی که به مرکز شهر تهران و میدان آزادی از نمادهای شهر تهران دسترسی راحت و آسانی دارند. در میان این محله ها، محله های شهرک فرهنگیان، شهرک آزادی و تهرانسر از مناطق خوب و ارزان تهران برای خرید خانه به حساب می آیند. در مقابل محله مرزداران از بالاترین قیمت خانه در غرب تهران برخوردار است.

قیمت آپارتمان در محله تهرانسر (منطقه ۲۱ تهران) در آذر ۱۴۰۲ حدودا از متری ۵۴,۷۰۰,۰۰۰ تومان تا ۷۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان می باشد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.