تاریخ انتشار : سه شنبه 2 خرداد 1402 - 16:18
کد خبر : 703832

همه چیز درباره ایرانشهر (راهنمای سفر به ایرانشهر)

همه چیز درباره ایرانشهر (راهنمای سفر به ایرانشهر)

ایرانشهر یکی از زیباترین مقاصد سفر در ایران برای مسافران است. این شهر که در دل استان سیستان بلوچستان واقع شده است، بسیاری از نمادهای تاریخی و فرهنگی ایران را در خود جای داده است. بسیاری از جمعیت ایرانشهر روستایی و عشایر هستند. همین امر باعث شده تا فرهنگ و تاریخ ایران در ایرانشهر به

ایرانشهر یکی از زیباترین مقاصد سفر در ایران برای مسافران است. این شهر که در دل استان سیستان بلوچستان واقع شده است، بسیاری از نمادهای تاریخی و فرهنگی ایران را در خود جای داده است. بسیاری از جمعیت ایرانشهر روستایی و عشایر هستند. همین امر باعث شده تا فرهنگ و تاریخ ایران در ایرانشهر به خوبی حفظ شود. بسیاری از افرادی که دوست دارند با تاریخ واقعی ایران، فرهنگ اصیل مردمان کشور و بسیاری از جنبه‌های باستانی کشور آشنا شوند، باید حتما بلیط ایران شهر را تهیه کرده و عازم سفر به این شهر تاریخی شوند. اگر شما هم قصد سفر به این شهر را دارید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا در این راهنمای سفر به ایرانشهر، همه چیز درباره ایرانشهر را برای شما بازگو کنیم.

بهترین فصل سفر به ایرانشهر

آب و هوای ایرانشهر کوهستانی و خشک است. در کل می‌توان گفت که آب و هوای این منطقه بیشتر اوقات تحت تاثیر بادهای اطراف قرار می‌گیرد. در فصل‌های گرمتر سال مانند اواخر بهار و تابستان، دمای هوای ایرانشهر تا ۵۰ درجه هم می‌رسد. برای همین مسافرت به این شهر در فصل تابستان خیلی طرفدار ندارد؛ اما به دلیل کوهستانی بودن منطقه، آب و هوای ایرانشهر در پاییز و زمستان رو به خنکی رفته و مسافران زیادی برای گردشگری به ایرانشهر می‌روند.

پاییز و زمستان بهترین فصل‌های سال برای بازدید از ایرانشهر هستند. در اواسط فروردین هوای این شهر رو به گرما رفته و این افزایش دما تا اواخر تابستان ادامه خواهد داشت. با وجود این که گرمای هوای این شهر نسبت به سایر استان‌های جنوبی کمتر است، اما بازهم پیشنهاد می‌شود که در پاییز و زمستان به ایرانشهر سفر کنید. اگر قصد سفر به یک شهر با آب و هوای مرطوب را داشته باشید، می‌توانید برای تهیه بلیط رشت و دیگر شهرهای شمالی با کارشناسان فلای تودی تماس بگیرید.

پوشش گیاهی و طبیعت ایرانشهر

با وجود گرم و کوهستانی بودن این منطقه، ایرانشهر یکی از مناطق اصلی رویش گیاهان دارویی بوده و پوشش گیاهی بسیار گسترده‌ای دارد. بسیاری از روستاییان و عشایر هرساله گیاهان دارویی زیادی را از این شهر برداشت کرده و به سایر نقاط ایران ارسال می‌کنند. از بین ۱۲۰۰ گونه گیاهی که در ایرانشهر رشد می‌کند، حدود ۳۰۰ نوع آن خاصیت دارویی داشته که برخی از آن‌ها شامل گیاهانی مانند بومادران، چای ترش، حنا، رازیانه، آویشن، پونه و بسیاری گیاهان دارویی دیگر می‌شوند. در این منطقه گونه‌های جانوری زیادی هم وجود دارند؛ اما بیشتر گونه‌های جانوری ایرانشهر، شامل حیوانات وحشی و شکارچی مانند مارهای سمی و پرندگان شکاری می‌شوند.

صنایع دستی و سوغات ایرانشهر

همان طور که در ابتدای مطلب اشاره شد، بیشتر جمعیت ایرانشهر را مردمان روستایی و عشایر تشکیل می‌دهند. زنان روستایی و عشایر ایرانشهر بسیار هنرمند بوده و صنایع دستی زیادی مانند حصیربافی، گلیم بافی، سکه دوزی، سوزن دوزی و پولک دوزی انجام می‌دهند. صنایع دستی ایرانشهر به ویژه سوزن دوزی و پولک دوزی آن، در سراسر ایران شناخته شده‌اند و یکی از بهترین سوزن دوزی‌های ایران را می‌توان در این شهر پیدا کرد. علاوه بر این صنایع دستی، سوغات ایرانشهر شامل محصولاتی مانند لبنیات، عسل درجه یک و البته گیاهان دارویی اصل و طبیعی می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم که هنگام بازدید از ایرانشهر، از بازارهای محلی این شهر خرید کنید تا به رونق اقتصاد مردم محلی آن کمکی کرده باشید.

غذاهای محلی ایرانشهر

ایرانشهر غذاهای محلی بسیار خوشمزه‌ای داشته که طعم آن‌ها شباهت زیادی با سایر غذاهای جنوب کشور دارند. در کل در سیستان بلوچستان و ایرانشهر خورشت‌های خوشمزه بسیاری می‌توانید پیدا کنید. در این خورشت‌ها و غذاهای محلی از ادویه فراوان استفاده می‌شود. استفاده از ادویه زیاد در مناطق گرم کشور، مقاومت بدن در برابر گرمازدگی را بیشتر می‌کند. برخی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین غذاهای سنتی ایرانشهر شامل غذاهایی مانند ماهی تنوری، کشک زابلی، آوی، آبگوشت سیستانی، تنوری، دوغ پا، شیلانج، هیره، تنورچه و بسیاری غذاهای دیگر می‌شوند. برای چشیدن طعم اصیل غذاهای ایرانشهر می‌توانید به رستوران‌های محلی این شهرستان مراجعه کنید.

جاذبه‌های گردشگری ایرانشهر

همان طور که اشاره شد، ایرانشهر یکی از شهرهای تاریخی کشور است. در این شهر می‌توانید بناهای تاریخی که قدمت آن‌ها تا به هخامنشیان هم می‌رسد را مشاهده کنید. قلعه تاریخی بمپوره یکی از این بناهاست که از دوران هخامنشیان به جای مانده است؛ البته باید متذکر شد که بناهای تاریخی ایرانشهر تنها جاذبه‌های دیدنی این شهر نیستند. بلکه در این شهر جاذبه‌های گردشگری طبیعی و زیبای بسیاری هم مشاهده می‌شود. برخی از جاذبه‌های دیدنی بسیار زیبای ایرانشهر را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

  • قلعه ناصری
  • چشمه آب گرم تشت
  • رودخانه دامن
  • غار ملا سلیمان
  • چشمه آب معدنی کتوکان
  • چشمه آب گرم بزمان یک
  • رودخانه بمپور

هتل‌ها و اقامتگاه‌های ایرانشهر

پس از تهیه بلیط ایرانشهر برای سفر به این شهرستان در دل سیستان بلوچستان، یکی از دغدغه‌های اصلی مسافران پیدا کردن یک اقامتگاه مناسب است. در این شهر سه هتل بزرگ و باکیفیت وجود دارند که مسافران می‌توانند از بین آن‌ها یکی را برای اقامت انتخاب کنند؛ اما علاوه بر هتل‌های ایرانشهر، مسافران می‌توانند از اقامتگاه‌های بوم‌گردی در ایرانشهر هم بازدید کنند. اقامت در این بوم‌‌گردی‌های ایرانشهر می‌تواند تجربه بهتری از زندگی مردم محلی این شهر در اختیار شما قرار بدهد. امکان اجاره سوییت و ویلای شخصی هم در ایرانشهر وجود دارد؛ بنابراین مسافران هیچ مشکلی بابت اقامتگاه نخواهند داشت.

خرید بلیط ایرانشهر

طی این مطلب سعی کردیم تا تمام نکات در رابطه با ایرانشهر را برای شما بازگو کنیم. این شهر یکی از شهرهای تاریخی ایران بوده و بازدید از آن می‌تواند بهترین تجربه سفر برای شما باشد. در صورتی که قصد دارید به ایرانشهر سفر کرده، از بناهای تاریخی آن بازدید کرده و با فرهنگ و آداب و رسوم مردم محلی آن بیشتر آشنا شوید، می‌توانید با کارشناسان فلای تودی تماس گرفته و همین امروز بلیط سفر به ایرانشهر را رزرو کنید. برای سایر افرادی که ترجیح می‌دهند تا تعطیلات خود را در مناطق شمالی کشور بگذرانند هم امکان خرید بلیط رشت و دیگر شهرهای شمالی وجود خواهد داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.