تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 1:41
کد خبر : 760638

خرید دوره آموزشی بهتر است یا تدریس معلم خصوصی

خرید دوره آموزشی بهتر است یا تدریس معلم خصوصی

دو راهی خرید دوره آموزشی و تدریس معلم خصوصی برای دانش‌آموزان و والدین یک دو راهی گمراه‌کننده است. این دو راهی برای درس‌های تخصصی چون ریاضی، فیزیک و شیمی به دلیل اهمیت این دروس پررنگ‌تر می‌شود. در این مطلب قرار است به‌صورت بی‌طرف براساس معیارهایی چون رضایت پدرومادرها، دانش‌اموزان، چگونگی تدریس، چگونگی رفع اشکال مقایسه

دو راهی خرید دوره آموزشی و تدریس معلم خصوصی برای دانش‌آموزان و والدین یک دو راهی گمراه‌کننده است. این دو راهی برای درس‌های تخصصی چون ریاضی، فیزیک و شیمی به دلیل اهمیت این دروس پررنگ‌تر می‌شود. در این مطلب قرار است به‌صورت بی‌طرف براساس معیارهایی چون رضایت پدرومادرها، دانش‌اموزان، چگونگی تدریس، چگونگی رفع اشکال مقایسه را انجام دهیم. با ما همراه باشید که ببینیم برنده رقابت معلم خصوصی و دوره آموزشی کدام یک هستند!
مقایسه کلاس ضبط شده با تدریس خصوصی از نظر تعیین سطح
براساس مطلب منتشر شده در سایت مستر تدریس در مورد مقایسه دوره آموزشی و تدریس خصوصی؛ باید ابتدا سطح دانش‌آموز درنظر گرفته شود. این موضوع بدین معناست که ممکن است برای فردی کلاس ضبط شده گزینه بهتری نسبت به تدریس خصوصی باشد. هرچند که کلاس ضبط شده به هیچ‌وجه انعطاف تدریس خصوصی را از نظر سطح دانش آموز ندارد و در این مورد کلاس خصوصی امتیاز بالاتری می‌گیرد.
انعطاف‌پذیری؛ معیاری مهم در قیاس تدریس خصوصی با ویدئو ضبط شده
در معیار انعطاف‌پذیری قطعا تدریس خصوصی به‌خصوص در درس‌های مهمی چون ریاضی، فیزیک و شیمی انعطاف‌پذیری بیشتری دارد. چرا؟! اگر با دیدگاهی منطقی به این موضوع نگاهی بیندازیم، متوجه خواهیم شد که در تدریس خصوصی یادگیری به صورت آنلاین یا حضوری اتفاق میفتد. درنتیجه تعامل میان مدرس و دانش‌آموز وجود دارد. این تعامل سبب انعطاف‌پذیری بیشتری می‌شود.
به‌عنوان‌مثال دانش‌اموزی ممکن است در بحث توابع ریاضیات دچار مشکل باشد، در مقابل در درس آمار بدون مشکل یاد بگیرد. در چنین شرایطی مدرس با سرعت کمتری می‌تواند مبحث تابع را توضیح دهد و تمرین‌های بیشتری را حل کند. البته شاید بگویید که دانش‌آموز قوی در مبحث آمار می‌تواند ویدئو این بخش را نگاه نکند. شاید این دیدگاه درست باشد، اما دانش‌آموز مورد نظر نسبت به مبحث توابع باید چکاری انجام دهد؟ آیا ویدئو ضبط شده امکان تغییر یا انعطاف‌پذیری دارد؟ پاسخ خیر است.
کیفیت آموزش؛ عاملی متغیر در تدریس خصوصی و دوره آموزشی
خوشبختانه در سال‌های اخیر کیفیت دوره‌های آموزشی نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است. با‌این‌حال کیفیت آموزش رابطه مستقیمی با سبک تدریس و امکانات مدرس دارد. درنتیجه برای این موضوع باید ابتدا مدرس دو دوره را انتخاب کنید و سپس مقایسه کنید. به‌عنوان‌مثال برای درس ریاضی پایه دهم مریم مجدی یکی از بهترین اساتید استاد بانک است که می‌توانید تدریس این معلم خصوصی ریاضی را با دوره آموزشی مهدی امینی راد مقایسه کنید. البته به یاد داشته باشید که کیفیت بالا صرفا تضمین‌کننده نتیجه‌بخشی نیست. برخی از دانش‌آموزان با تدریس خصوصی نسبت به دوره آموزشی ارتباط بهتری برقرار می‌کنند.
تعامل جزیره گمشده در دوره آموزشی
تعامل، یکی از مهم‌ترین نقاط قوت تدریس خصوصی نسبت به خرید دوره‌های آموزشی ضبط شده است. بسیاری از دانش‌آموزان علاوه‌بر محتوای آموزشی باکیفیت نیاز به برقراری ارتباط با مدرس دارند. براساس تحقیقات علمی انجام شده در مقاله‌ای تحت عنوان تاثیر تدریس خصوصی بر پیشرفت تحصیلی که در سایت ScienceDirect منتشر شده است، تدریس خصوصی در آمریکا با درصد قابل‌توجهی روی پیشرفت دانش آموزان تاثیر داشته است. یکی از معیارهای بررسی شده تاثیرگذار در این تحقیقات میزان تعاملی است که دانش‌آموز در طول جلسه خصوصی با مدرس خود دارد.

عدم وجود تعامل در دوره های آموزشی

همچنین در مقاله منتشر شده در سایت brookings.edu براساس شواهد ثابت شده است که ارتباط مدرس با دانش‌آموز در تدریس خصوصی سبب افزایش بهره‌وری تدریس می‌شود. در این مقاله در سایت به‌صورت کلی این موضوع بررسی شده است که آیا تدریس خصوصی ارزش هزینه کردن دارد یا نه!

البته در حال حاضر دوره‌های آموزشی نیز علاوه‌بر ویدئو ضبط شده، پشتیبانی و خدماتی چون تیکت یا جلسه رفع اشکال دارند. باز در این جلسات تعاملی که دانش‌آموزان در تدریس خصوصی دارند با دوره ضبط شده متفاوت است. در نهایت تعامل دانش‌آموز با مدرس سبب افزایش انگیزه و شاید حتی افزایش علاقه به درس موردنظر را داشته باشد.

هدف آموزش معیاری تعیین‌کننده برای انتخاب میان تدریس خصوصی و دوره آموزشی

پیش از اینکه تصمیم به رزرو جلسه خصوصی با مدرس بگیرید یا دوره آموزشی بخرید، باید هدف خود یا فرزندتان را از آموزش دیدن مشخص کنید. به‌عنوان‌مثال اگر زمانی کوتاهی وجود دارد، پیشنهاد تدریس خصوصی است که مدرس بتواند در زمان کوتاه مباحث درسی مورد نظر را جمع کند. بااین‌حال اگر هدف ارتقا سطح در درس خاصی مثل شیمی است و زمان کافی وجود دارد می‌توانید گزینه‌های دوره آموزشی را بررسی کنید.

همچنین به شما پیشنهاد می کنیم که مقاله منتشر شده در سایت Understood را که در رابطه با نقاط مثبت و منفی تدریس خصوصی است، مطالعه کنید. با مطالعه این مقاله متوجه خواهید شد که باتوجه‌به هدف آموزشی ازجمله قبولی در امتحان نهایی یا ارتقا سطح درسی دانش آموز و سبک یادگیری ازجمله یادگیری در تنهایی یا یادگیری در کنار مدرس بین تدریس خصوصی و دوره آموزشی انتخاب کنید.

هزینه فیلم آموزشی در مقابل تدریس خصوصی؛ فاکتوری جذاب برای انتخاب

هزینه دوره‌های آموزشی ضبط شده در اکثر شرایط نسبت به تدریس خصوصی پایین‌تر است. شاید این موضوع یکی از دلایل مهمی باشد که افراد تدریس خصوصی را کنار می‌گذارند. بااین‌حال گاهی اوقات خرید دوره آموزشی مساوی با دور انداختن هزینه است. چراکه براساس تحقیقات انجام شده بسیاری از دانش‌آموزان دوره‌های آموزشی را تا انتها نمی‌بینند و برخی نیز به‌علت نبود تعامل و ارتباط موثر با مدرس دوره را تاثیرگذار نمی‌دانند.

در نهایت گاهی هزینه تدریس خصوصی اگر مشکل در چند مبحث وجود داشته باشد، نسبت به دوره آموزشی منطقی‌تر است. به‌عنوان‌مثال ممکن است دانش آموز در مبحث ترمودینامیک و حرکت مشکل داشته باشد و سایر مباحث را به‌خوبی بدانند. در چنین شرایطی شما نمی‌توانید صرفا این دو مبحث را از دوره آموزشی بخرید، در نتیجه باید هزینه دوره را کامل پرداخت کنید. در مقابل در تدریس خصوصی حتی می‌شود یک بخش خاصی از حرکت را برای تدریس و رفع اشکال انتخاب کرد. این معیار یکی از مهم‌ترین مواردی است که اهمیت تدریس خصوصی را در مقاله Private Tutoring: What the Research Says ثابت می‌کند.

استادبانک؛ پلتفرم تدریس خصوصی با رابط کاربری ساده و مدرسان حرفه‌ای

در این مطلب تلاش کردیم به‌صورت بی‌طرف تدریس خصوصی چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری را با دوره‌های آموزشی بررسی کنیم. در نهایت اگر به این نتیجه رسیدید که باتوجه‌به زمان پیش رو معلم خصوصی برای فرزند شما یا خودتان انتخاب بهتری است، روی کمک استادبانک حساب کنید. همچنین برای اطمینان از اثربخشی تدریس خصوصی پیشنهاد ما مطالعه مقاله The Effectiveness of Private Tutoring است.

ما بهترین مدرس‌های خصوصی را برای مقاطع تحصیلی متفاوت چون دبستان، راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه گردهم آورده‌ایم. همچنین با بررسی نظرات هر مدرس و سبک تدریس آن‌ها برای هر درس متوجه خواهید شد که کدام انتخاب برای رسیدن به هدف با بهترین نتیجه ممکن کدام استاد است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.