تاریخ انتشار : یکشنبه 20 آذر 1401 - 17:12
کد خبر : 676301

امکانات کدام هتل بهتر است؛ هتل داد یا مشیر الالممالک یزد؟

امکانات کدام هتل بهتر است؛ هتل داد یا مشیر الالممالک یزد؟

می خواهید به یزد سفر کنید تا مرکز ایران را ببینید اما نمی دانید در کدام هتل اقامت کنید؟ درباره رزرو هتل در یزد چیزی نمی دانید و انتخاب برایتان دشوار است؟ نگران نباشید، در این مطلب با ما همراه باشید تا درباره شهر تاریخی یزد بیشتر بدانید و با امکانات دو هتل پرطرفدار این

می خواهید به یزد سفر کنید تا مرکز ایران را ببینید اما نمی دانید در کدام هتل اقامت کنید؟ درباره رزرو هتل در یزد چیزی نمی دانید و انتخاب برایتان دشوار است؟ نگران نباشید، در این مطلب با ما همراه باشید تا درباره شهر تاریخی یزد بیشتر بدانید و با امکانات دو هتل پرطرفدار این شهر یعنی هتل داد و هتل مشیر الممالک یزد (https://www.alibaba.ir/hotel/ir-yazd/yazd-moshirolmamalek )آشنا شوید.

یزد؛ مرکز ایران

مرکز ایران در شهر یزد قرار دارد، ساعت مارکار دقیقا در این نقطه بنا شده است. یزد استانی تاریخی در قلب ایران با وسعتی که باعث شده تا چهارمین استان پهناور کشور لقب بگیرد با فاصله حدود ۳۰۰ کیلومتری از اصفهان و ۶۲۱ کیلومتری تهران در حصار کویر های خشک که موجب تشکیل آب و هوای گرم در این استان شده است؛ مرکز این استان شهر یزد هم اولین شهر خشتی جهان و هم دومین شهر باستانی دنیاست.

یزد در لغت به معنی مقدس و پاک است و بنا به گفته بسیاری از تاریخ نگاران قدمت آن به دوره ساسانی باز می گردد که یزدگرد شاه ساسانی دستور شهری به نام “یزدان گرد” را داد که بعدها به یزد معروف شد و پس از ورود اسلام به دارالعباده معروف شد.

شهر یزد از قدیم به خاطر آب و هوای گرم و خشک دارای معماری مخصوص به خود بوده، خانه های حیاط دار با حوزچه در میان که در اغلب شهرهای گرم ایران دیده می شود یا تقسیم خانه به دو قسمت تابستان نشین و زمستان نشین از ویژگی های معماری یزد است؛ البته که شاخص یزد بادگیرهای زیاد و متعدد آن است.

در کل معماری شهر یزد با توجه به اقلیم منطقه خاص است و اغلب ساختمان ها هم با خشت و گل درست شدند و به همین دلیل هم این شهر را اولین شهر خشتی دنیا می دانند؛ بسیاری از ساختمان های قدیمی یزد این روزها به موزه و اثری برای جذب توریست تبدیل شده اما هستند ساختمان های قدیمی که هنوز مردم از آن استفاده می کنند مثل هتل داد.

بنگاهی که هتل شد

داد یکی از ساختمان های نسبتا جدیدی است که در اویل قرن گذشته ساخته شده، این ساختمان در سال ۱۳۰۷ و بنا به دستور حاج عبدالخالق با کاربری بنگاه باربری ساخته شده که پذیرای رانندگان حمل و نقل کالا بود اما در سال ۱۳۸۰ با تصمیم فرزندان حاج عبدالخالق کار تغییر کاربری این ساختمان برای تبدیل به یک مهمانسرای زیبا آغاز و سال ۱۳۸۶ با اتمام کار مرمت یک هتل ۴ ستاره به این شهر اضافه شد.

این هتل با نورپردازی زیبا در شب می درخشد و تلفیق معماری ایرانی و کلاسیک را شدیدا به رخ می کشد و اتاق های آن هم به شکل قدیمی رو به حیاط سرسبز و حوض زیبا باز می شود، البته نکته جالب این ساختمان استفاده از پنل های خورشیدی برای تولید انرژی مورد نیاز هتل است. این هتل بگونه ای طراحی شده که دوستار محیط زیست است.

هتل داد با توجه به معماری یزد به سبک درونگرا ساخته شده و در طراحی داخلی اتاق ها هم از فرش‌های طرح گلیم ایرانی و روتختی‌های دست‌دوزی استفاده شده و برای تهویه هتل هم از روش گدال باغچه با حوض استفاده شده است.

هتل داد مثل همه هتل های ۴ ستاره دنیا از امکانات رفاهی خوبی برخوردار است، استخر، سونا و جکوزی یا تعبیه سیستم اینترنت بی سیم در تمام هتل، کافی شاپ و فروشگاه صنایع دستی در آن که بهترین سوغاتی از جمله شیرینی های سنتی یزد تا انواع صنایع دستی را در اخیتار مهمانان هتل قرار می دهد.

در طراحی ۸۸ اتاق این هتل نیز امکانات رفاهی مختلفی تعبیه شده و برای تزئین دکوراسیون آنها هم از تلفیق معماری مدرن و سنتی استفاده شده؛ در تمام اتاق های هتل داد یزد امکانات یک اقامت دل نشین مهیاست و تمامی اتاق ها دید خوبی به حیاط دارند.

اگر طرفدار خرید هستید با اقامت در هتل داد تنها با ۵ دقیقه پیاده روی می توانید به مجتمع تفریحی تجاری ستاره یزد بروید. این هتل تا راه آهن ۶ دقیقه، با فرودگاه ۱۲ دقیقه و با پایانه مسافربری ۱۶ دقیقه فاصله دارد.  برای رزرو هتل داد یزد به سایت علی بابا مراجعه کنید.

همچنین بدلیل قرارگیری این هتل در یزد در نزدیکی جاذبه های دیدنی و تاریخی شهر  یزد در بیشترین حالت باید ۳۰ دقیقه در راه باشید تا از آبشار دره گاهان بازدید کنید، جاذبه های تاریخی دیگر در نزدیکی شما است.

فاصله هتل تا فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی یزد ۱۱ کیلومتر، تا ایستگاه راه‌ آهن ۴ کیلومتر، تا مجتمع تفریحی تجاری ستاره یزد ۱ کیلومتر است. به عبارتی شما تنها به ۵ دقیقه پیاده‌ روی نیاز دارید تا به این مرکز خرید برسید. همچنین فاصله هتل داد یزد تا آتشکده زرتشتیان یزد ۹۴۰ متر و در ادامه تا مسجد جامع یزد ۲ کیلومتر و تا آب‌ انبار شش بادگیره ۴۷۱ متر است.

 

آدرس: یزد، میدان شهید بهشتی، خیابان دهم فروردین، پلاک ۲۱۴

هتل قاجاری

یکی دیگر از هتل های قدیمی این شهر، هتل مشیر الممالک یزد است که در زمان حکومت قاجار ساخته شده و قدمتی ۱۵۰ ساله دارد؛ البته در سال ۱۳۷۵ هتل کاروانسرای مشیر بازسازی و در سال ۱۳۸۵ دوباره افتتاح شد؛ این هتل ۴ ستاره در حال حاضر جز آثار ملی است.

هتل مشیر در زمان حکومت مظفرالدین شاه و به دستور مشیرالالممالک به صورت کاروانسرایی ساخته شد که به خاطر موقعیت جغرافیایی، نزدیکی به بازار و مسیر دسترسی مناسب مورد توجه قرار گرفت اما بعد از انقلاب برای مدتی این کاروانسرا متروکه بود تا در سال ۱۳۷۵ بازسازی و به هتل تبدیل شد.

این هتل با توجه به زمینه قدیمی خود همچنان سنتی باقی مانده و دارای ۱۹ اتاق است که با تزئین های قدیمی چون تخت‌های چوبی و گلدان‌ها آراسته شده و در هنگام ورود به هر اتاق هم گل‌های شمعدانی توجه مهمانان را جلب می کند.

فضاسازی این هتل معماری دوره قاجاری را به یادها می اندازد که ساختمان دو طبقه ای در دور و وسط یک حیاط بزرگ و باغچه دارد که به راحتی می توان تابستان های داغ یزد را تحمل کرد و فضای سنتی آن هم موجب می شود تا سروصدای خیابان های اطراف وارد اتاق ها نشوند.

در هتل مشیر امکانات مختلف رفاهی چون رستوران با غذاهای ایرانی و خارجی، اتاق های مجهز به امکاناتی چون اینترنت رایگان تا ۳۰۰ مگابایت ارائه می شود و در کنار آن برای آسایش رفاه حال مسافران امکانات دیگری هم هست.

جالب است بدانید در هتل مشیر الممالک یزد طوطی هایی با شهرت جهانی ساکن هستند، پرندگان کمیاب آفریقایی الاصل که روی آبنمای سنگی لابی هتل سکونت دارند و با شیطنت و خوش زبانی هود دل میهمانان را می برند.

فرودگاه و ایستگاه راه آهن ۱۰ دقیقه تا هتل مشیر الممالک فاصله دارند و برای رفتن به پایانه مسافربری ۱۴ دقیقه در راه هستید، همچنین می توانید از خدمات ترانسفر رایگان هتل استفاده کنید.

یا اقامت در هتل مشیر الممالک یزد بین ۶ تا ۱۰ دقیقه با جاذبه های دیدنی و تاریخی فاصله دارید و پیاده می توانید به باغ دولت آباد سری بزنید البته برای دیدن آبشار دره گاهان ۳۵ دقیقه فاصله است.

آدرس: یزد، خیابان انقلاب، بلوار مشیرالالممالک

هتل داد یا مشیر الممالک یزد

حال با امکانات دو هتل پرطرفدار یزد آشنا شدید، می توانید با جستجو در سایت علی بابا ویژگی ها و امکانات این دو هتل را بررسی کرده و بر اساس علایق خود یکی از آن ها را برای اقامت انتخاب کنید و اوقاتی خوش در شهر باستانی یزد بگذرانید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.