تاریخ انتشار : یکشنبه 18 اردیبهشت 1401 - 12:48
کد خبر : 395330

استراکچر داخلی درب ضد سرقت چگونه است ؟

استراکچر داخلی درب ضد سرقت چگونه است ؟

درب‌های ضد سرقت یکی از مهم‌ترین عوامل در امنیت ساختمان‌های مسکونی، خانه‌های ویلایی و اداره‌جات محسوب می‌شوند. این نوع از درب‌ها با ساختار خاص و ویژه‌ای که دارند، از محل کار و یا زندگی شما در برابر دستبرد و سرقت، آتش‌سوزی، رطوبت و… محافظت می‌کنند. اما به راستی استراکچر داخلی درب ضد سرقت چگونه است ؟ چه عواملی بر استحکام و مقاومت درب ضد سرقت تاثیر دارند و انواع استراکچر داخلی درب ضد سرقت چیست ؟

درب ضد سرقت 2

اجزای اصلی درب ضد سرقت :

درب‌های ضد سرقت از چندین جزء اصلی ساخته می‌شوند، که هر کدام به نوبه خود در ساختار درب ضد سرقت اهمیت بسیار بالایی داشته و نقش مهمی را ایفا می‌کنند. کسب اطلاعات در مورد این اجزا و نقش آن‌ها در امنیت و استحکام درب ضد سرقت، می‌تواند به شما در انتخاب درب ضد سرقت مناسب محل کار و یا زندگی خود کمک زیادی کند؛ پس ما در ادامه این مقاله به معرفی مختصری از این اجزا می‌پردازیم.

– چهارچوب : چهارچوب درب ضد سرقت در واقع محل اتصال آن به مکان قرارگیری درب آپارتمان می‌باشد. این جزء از اجزای اصلی درب ضد سرقت، معمولاً از جنس فولاد نرم ساخته شده تا بتواند بیشترین مقاومت را در برابر ضربه، شکستگی و خم شدن داشته باشد.

– رویه : رویه درب ضد سرقت علاوه بر مقاومتی که به درب می‌افزاید، ظاهر درب ضد سرقت را شامل شده و طراحی آن نقش بسیار مهمی در انتخاب آن توسط مشتری دارد. در طراحی رویه درب ضد سرقت، از ورق MDF و یا چوب درختان بسیار مستحکم استفاده شده و رنگ‌های استفاده شده در رنگ آمیزی این درب‌ها هم عموماً از نوع الکتروستاتیک هستند.

– قفل و دستگیره : قفل و دستگیره درب ضد سرقت نیز تاثیر به سزایی در میزان امنیت آن دارد. قفل‌ها و دستگیره‌ها در درب ضد سرقت به گونه‌ای طراحی می‌شوند که با هیچ ابزاری به جز کلید اصلی درب باز نشده و با ضربه شکسته نشوند.

– استراکچر داخلی : مهم‌ترین اجزای درب ضد سرقت، استراکچر داخلی آن است، که در واقع ساشی و صفحه مادر درب ضد سرقت بوده و تمامی اجزای اصلی و جانبی دیگر، روی آن نصب می‌شوند. شناخت ویژگی‌ها و انواع مختلف این جزء از درب ضد سرقت برای خریداران بسیار ضروری است و از این جهت از شما تقاضا داریم تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

 

ضد سرقت 3

 

استراکچر داخلی درب ضد سرقت :

استراکچر داخلی درب ضد سرقت در واقع مهم‌ترین عاملی است که میزان امنیت و استحکام درب ضد سرقت را تعیین می‌کند. انتخاب مواد و متریال استفاده شده در ساختار بدنه اصلی درب سرقت، جزو طراحی استراکچر داخلی درب ضد سرقت محسوب می‌شود و اصلی‌ترین مرحله طراحی این جزء است.

نکته حائز اهمیت این است که استراکچر داخلی درب ضد سرقت از لحاظ طراحی و ساختار، به دو نوع تقسیم می‌شود، که در ادامه به بررسی انواع آن و ویژگی‌های مختص به هر یک می‌پردازیم.

 

انواع استراکچر داخلی درب ضد سرقت :

طراحی استراکچر داخلی درب ضد سرقت به دو صورت انجام می‌گیرد، که هر کدام ویژگی خاص خود را داشته و خواص متفاوتی دارند.

– نوع اول : در نوع اول از انواع استراکچر داخلی درب ضد سرقت، ورقه‌های فلزی و فولادی به صورت خم‌ خورده در داخل بدنه درب قرار می‌گیرند؛ این ورقه‌ها به شکل سینوسی و زاویه‌دار خم شده و با ترتیب مخصوصی درون بدنه قرار می‌گیرند، به طوری که درب در هر جهت امکان خم شدن نداشته باشد و نتوان آن را به هیچ روش، از شکل اصلی خود خارج کرد. همچنین لازم به ذکر است که ورقه‌های استفاده شده در این نوع از استراکچر داخلی درب ضد سرقت، ضخامتی بین هفت دهم تا ۱.۵ میلی متر را دارا هستند.

– نوع دوم : در این نوع استراکچر داخلی درب ضد سرقت، یک کلاف از جنس فولادی با ابعاد درب ضد سرقت ساخته می‌شود تا بتواند به صورت محیطی آن را احاطه کند. این کلاف فولادی با چند میله فلزی به صورت افقی مستحکم می‌شود و سپس ورقه‌های فلزی یا ورقه‌های MDF درب ضد سرقت – که ضخامتی بین هفت دهم تا ۱.۵ میلی متر دارند – روی این کلاف جوش داده می‌شوند.

در هر دو نوع از طراحی استراکچر داخلی درب ضد سرقت، یک نوع عایق حرارتی یا صوتی درون ساختار درب تعبیه می‌شود، تا هم استحکام درب را بالا ببرد و هم نقش عایق را به درستی ایفا کند. عایق‌های مورد استفاده در این مورد، به طور معمول پلی اورتان، پشم شیشه، پلی استایرن و … هستند.

 

 

سخن پایانی :

استراکچر داخلی درب ضد سرقت مهم‌ترین بخش هر درب بوده و نوع و کیفیت طراحی و ساخت آن ارتباط مستقیمی با میزان استحکام آن و امنیتی دارد، که درب ضد سرقت برای خانه و محل کار شما به ارمغان می‌آورد. در نتیجه برای داشتن یک خرید امن، لازم است که به سراغ فروشندگانی بروید که بهترین خدمات را با مناسب‌ترین قیمت‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند. شرکت دژدرب ، یکی ازبهترین فروشگاه ها برای خرید اینترنتی درب ضد سرقت می باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.