واردکنندگان همچنان بلاتکلیف!

واردکنندگان همچنان بلاتکلیف!

در حالی که اخیرا وزارت صمت اعلام کرده فعلاً حقوق ورودی در همه بخش‌ها مشابه سال ۱۳۹۹ و با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومان اخذ می‌شود و این وزارتخانه به دنبال کاهش سود بازرگانی برای جبران گرانی ناشی از این مصوبه است، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی می‌گوید قانون گمرکی اجازه داده اگر تا شش ماه تغییر ویژه‌ای در قانون انجام شود و تعرفه‌ها کاهش یا افزایش یابد، بتواند مابه‌التفاوت آن را از واردکنندگان دریافت کنند که این مسئله نگرانی‌هایی در بین آن‌ها ایجاد کرده است.

ترخیص فوری ۱۲۰۰ راس دام وارداتی از فرانسه 

ترخیص فوری ۱۲۰۰ راس دام وارداتی از فرانسه 

 طبق اعلام مسئولان گمرک ایران با وجود عدم صدور کد رهگیری بانک، ۱۲۰۰ راس دام زنده که از فرانسه به گمرک رسیده بود با توجه به ثبت سفارش انجام شده و جهت ممانعت از تلفات ، فورا ترخیص شده است. 

تولیدکنندگان سودجو نگران برداشته شدن تحریم ها!

تولیدکنندگان سودجو نگران برداشته شدن تحریم ها!

یک مقام ارشد کارگری با بیان اینکه جلوگیری از واردات کالا می تواند باعث انحصار در بازار داخلی شود، بر لزوم تولید رقابتی و حمایت از مصرف کننده ایرانی تاکید کرد و گفت: کسانی که از برداشته شدن تحریم ها نگرانند، تولیدکنندگان سودجویی هستند که کالاهای خود را با قیمت بالا و سود سرشار وارد بازار کردند و به مصرف کننده داخلی رحم نکردند!

برداشتن تحریمها به ضرر تولید داخلی نیست

برداشتن تحریمها به ضرر تولید داخلی نیست

یک کارشناس حوزه کار بر ضرورت گسترش تبادلات جهانی تاکید کرد و گفت: در بحث واردات از خارج به جای اینکه به محصولات خارجی وابسته شویم و صرفا وارد کننده تلویزیون و لوازم خانگی باشیم باید دانش فنی آنها را وارد کنیم و با تکیه بر این دانش به سمت تقویت تولید داخل برویم.

گزارش دیده‌بان شفافیت و عدالت درباره واردات ذرت آلوده به کشور و سهل انگاری گمرک

گزارش دیده‌بان شفافیت و عدالت درباره واردات ذرت آلوده به کشور و سهل انگاری گمرک

دیده‌بان شفافیت و عدالت اعلام کرد: یکی از سازمان‌ها و مراکزی که امکان سوء استفاده در آن زیاد گزارش می‌شود، گمرک و مجاری واردات به کشور است، لذا واردات ذرت آلوده در سایه سهل انگاری گمرک صورت گرفت.